2013年5月22日 星期三

交易部新丁的日子 (舊文新編)

(真人真事改編  文中出現之股票號碼或價位未必與現實相符)


交易部﹐又稱盤房。

三年前我由交收部轉咗去交易部。

“頂﹐又錯盤﹗”我心裡暗罵一聲。

“李生﹐錯咗個盤。2328﹐買大咗一萬。”如果你睇過<交易部的一天>﹐你可能會記得李生就係交易部經理。盤房做錯嘢就係咁﹐要第一時間﹐重要大大聲話俾阿頭知。即係全個盤房都知﹐我已經見到Linda個不屑嘅笑容。

李生塊面黑過墨汁。但係你唔怪得我吖﹐我嚟第二日就要埋位﹐乜practice都無﹐嗰個keyboard同平時用開嗰啲又唔同……

“現價即沽一萬﹐平番佢。”李生嘅語氣可以用一個字形容﹕冷。

今朝個市唔知做乜﹐跌得鬼咁急﹐說話中2328已經跌咗十幾格。我$3.20買多咗10,000股2328﹐$3.06平番。呢單公司蝕千零蚊啦。有時好彩﹐做錯盤會有錢賺㗎。不過錯就係錯﹐一樣俾人柄。

放lunch﹐全哥走過嚟﹐細細聲同我講﹕“X﹐阿Joe﹐無理由㗎喎﹐咁都重錯得﹐咪教過你......”X係乜嘢字﹐相信唔使我開估。係﹐做盤房啲人一般都幾爛口。全哥係盤房嘅老鬼﹐新人通常都係佢教。呢個lunch少咗廿分鐘﹐因為俾全哥捉住上咗個堂。

兩點半﹐又開市。

一開市急跌二百幾點﹐啲電話響個不停﹐最慘係幾部一齊響。熟手就話無問題啫。

“喂﹐你入到未呀﹗快啲啦﹗”個經紀喺電話度咆哮﹐我就更加亂﹗

全哥見唔對路﹐一手搶咗我個電話。

“係﹐係﹐2318﹐攞五千。個價跳得好快﹐同你掃高兩格好嘛﹖好﹐$23.35入咗兩千﹐$23.40入咗三千﹐入齊五千吖。”

做完﹐佢一手塞番個電話俾我。

我全日嘅工作都唔多順利。呀﹐唔係﹐應該話係嚟咗盤房兩個星期都未順利過。

收市﹐李生捉咗我去會議室。

“阿Joe﹐做咗兩個星期喇﹐你覺得點﹖”我都未開口答﹐佢就繼續講﹕“其實盤房有時都幾大壓力﹐未必人人啱做。開緊市個個都忙﹐唔得閒吓吓睇實你。無所謂㗎﹐如果你覺得唔適合﹐可以做番交收部㗎。你認真諗諗啦。”

李生拍拍我膊頭就走出會議室。

我個心就諗﹕“咪玩啦﹐我考咗HKSI(註1) 三張paper先攞到個dealing in securities嘅牌﹐再要去考AMS/3(註2) 個試先做到盤房個位﹐你要我返番settlement﹖”

我點都要做好呢個位㗎喇……點知後來有更大鑊嘅事發生。


“阿Joe﹐857吖﹐$7.50﹐攞一萬。”李生吩咐。

我立即入機。奇怪﹐攞唔到。原來個價低咗﹐而家即攞係$7.49。

“李生﹐$7.49喎。”

“照攞啦﹗”李生提高聲量﹐聽得出有啲唔耐煩。

做新人時就係咁stupid。個客話$7.50買﹐如果個價低咗﹐使鬼問人要唔要平啲咩﹖咪用個平啲嘅價幫人買囉。沽貨亦係一樣道理。

“李生﹐$7.49﹐入齊一萬。”

“Annie﹐$7.49﹐入齊一萬吖。”李生喺電話覆個客﹐然後﹕“喂﹐阿Joe﹐你呢啲下次唔使問架喇。OK? 唔係第一次架喇。”

晨早流流﹐就俾經理“吉”一嘢﹐真唔老黎。

其實我都知唔使問嘅﹐只係始終重係有啲緊張﹐重係有啲騰雞。做呢個位﹐最怕就係未熟部機﹐成日怕㩒錯制﹐做錯盤。無耐之前又俾李生照咗次肺﹐搞到個人心煩意亂﹐做起嘢上嚟就更衰多兩錢重。

經紀劉打入嚟﹕“388﹐三十蚊直入三千。”

“三十蚊入三千。”我一邊覆一次﹐一邊入機。頂﹐個價又係變咗。而家係$29.95。

我再一次入機。喂﹐個天係咪同我作對呀今日。個價又變﹐我又入唔到。

“喂﹐入到未呀﹗”經紀係從來唔會同我哋客氣嘅﹐尤其是嗰啲炒得大或者係客多嘅大經紀。

“入緊﹐入緊。”我額頭已經有少少冷汗。老鬼全哥見我兩次都未入到隻388﹐就話﹕“喂﹐個價跌緊呀﹐人哋話三十蚊﹐你咪用E盤掃囉。識唔識呀﹖“special”, “buy order”﹐“type”嗰度要打個E呀。你快少少啦﹐唔該。”

“special”同“buy order”都係keyboard啲制。E盤嘅意思係“Enhanced limit price order”﹐ 中文即係“增強限價盤”。開緊市時﹐最多可以掃五個價位﹐或者隊低五個價位。唉﹐我其實係識嘅﹐不過臨場真係唔夠practice。

幾經艱難﹐我終於入到喇。

“$29.90入咗六千﹐$29.95入咗四千﹐前後一萬。”

“喂﹐大哥﹐你搞邊科呀﹖慢到……”經紀劉未講完就收線。轉頭﹐李生個電話就響﹐“係﹐係﹐明﹐我會同佢講講……佢重新……好﹐好﹐拜拜。”

肯定係“pop”我啦﹐唉。

兩點半﹐好辛苦等到放lunch。今日約咗公司個“行街”(如不知道何謂“行街” ﹐可參閱“交收部的一天”) 一齊食。

我哋公司有兩個行街。一個精甩辮﹐一個笨過隻牛。今日同我食lunch嘅係精甩辮嗰個﹐叫長毛Cal﹐Calvin個Cal。不過呢個唔係真名﹐佢有幾個名﹐啲wet仔好興有幾個名﹐呢樣嘢都係後來另一個同事話我知。呢個長毛Cal﹐奇人一名﹐有時間再慢慢講你聽。

“點呀﹖盤房做成點呀﹖”

“有乜點啫﹐咪一鑊粥囉。”

“你落去無幾耐咋嘛﹐慢慢嚟啦。”

“你係咁諗﹐個阿頭唔係咁諗呢。”

如此這般﹐講吓公司是非﹐就食完個lunch喇。

返到盤房﹐見到李生同Gary密斟。Gary就係坐我左邊嘅同事﹐喺“交易部的一天” 出現過﹐唔知你重記唔記得﹖

好明顯﹐係講緊我﹐因為兩個人嘅視線都係向住我﹐而我好肯定我個頭係無生菠蘿。

我若無其事走返埋我個位。

“阿Joe﹐你暫時唔使接經紀劉啲盤﹐Gary會幫你接住先。”

“哦。”

賴晒嘢啦。經紀劉嫌我唔夠好﹐要換人﹐唔想我接佢啲盤。

Gary好心安慰咗我兩句﹐叫我慢慢適應盤房嘅做事方法。我多謝佢﹐但同時知道安慰係無用嘅﹐要做得好呢個位先有用。

下午﹐我已經好小心好小心﹐但係都係錯咗個盤。(天呀﹗)

我真係黑到貼地﹗

收市﹐正當我入緊trade入公司個system嘅時候﹐突然有人輕輕拍我膊頭。

係李生。

佢壓低聲線﹕“喂﹐入房傾兩句。”

入到會議室﹐李生沉默咗一陣﹐我當然係等佢開口啦﹐鬼咁唔自然。

“阿Joe﹐你覺得你工作上有乜問題﹖點樣可以改進呢﹖”

我已經唔記得當時我點答﹐我淨係知道李生有樣本事﹐就係佢可以唔理你講乜﹐然後自己顧自己繼續講落去。

“其實你都做咗半個月有多啦﹐點可以重成日錯盤﹖上面問我做乜咁多錯盤﹐我都唔識答喇真係。你話你想做呢個位﹐ok﹐公司梗俾機會你﹐但係你都要諗吓做唔 做得嚟。好似今日咁咋嘛﹐個AE(account executive﹐即經紀)落個盤﹐好簡單啫﹐你都搞咁耐。呢個位要做到啲AE覺得你得﹐要做到啲客覺得你得﹐先得。我知唔容易嘅。”

想像吓你係我﹐呢番說話係咪唔係咁好聽呢﹖我話你知﹐我已經將原裝版本修改咗﹐省略咗。總之﹐當時嗰番說話好discourage﹐擺明叫我走人。

我嘅屈辱就好似<英雄本色>嘅Mark哥。

Mark哥話﹕“我以後都唔要俾人用槍指住個頭﹗”

而我個心裡面亦模仿Mark哥說﹕“我以後都唔要俾經理照肺﹗我一定要做好呢個位﹗”(待續)

(嘻﹐自比Mark哥﹐有啲誇張啦﹐不過有戲劇效果嘛。)


星期六﹐返半日工。

你有無聽過股票行要返五日半工吖嗱﹖呢間公司真係有啲騎呢。

星期六無市﹐Settlement都可能有啲嘢搞吓嘅﹐例如有啲客嚟交貨﹐Dealing就真係無嘢好做囉﹐簽完名之後啲同事通常“了”出去食早餐。唔使講﹐個早餐梗係食好耐啦﹐食完就睇情況﹐閃到嘅咪閃囉﹐阿頭都唔會揸到咁正。

有陣時呢﹐星期六會有模擬開市﹐主要目的係交易所想做吓testing。交易所會事先俾份通告我哋啲經紀行﹐我哋跟住通告嘅指示入機就得。

“阿Joe﹐今日有試機。啱喇﹐你當練習啦。”李生放低份通告喺我檯面。

唔使你講我都會練啦。掉咗嚟Dealing差唔多成個月﹐俾你照咗兩次肺﹐插過無數次﹐你估我唔想快啲上手咩﹖真係做唔嚟﹐老實講﹐我都無面目坐喺盤房度啦。

今日分行經理過咗嚟﹐佢叫Benny﹐三十幾歲﹐年青有為。Benny之前都做咗好耐盤房﹐所以我咪乘機請教吓佢囉。

“嗱﹐你做盤嘅﹐最緊要小心。聽清楚啲人講乜﹐覆一次﹐咪入機囉。記得一單還一單﹐做緊嘢嗰時﹐其他電話響就由佢響﹐接唔到都無辦法﹐無人怪你﹐完成咗手上嗰單先。有唔清楚嘅﹐問多次﹐寧願俾人話煩﹐好過做錯﹐做錯就盞俾人“啡”㗎啫……”

嗰一日Benny過咗好多心得俾我﹐又帶住我模擬開市咁做嘢﹐幫我改進。
_ _ _ _ _ _

多謝Benny﹐經過星期六嘅練習﹐真係進步咗。

星期一﹐開市。

“231062入兩萬吖。”個經紀打嚟落盤。

你聽唔聽得明佢噏乜﹖我就唔明喇。到底係231﹐$0.62入兩萬吖﹖定係2310﹐$6.20入兩萬﹖定還是係23﹐$10.62入兩萬﹖又或者係2310﹐$62入兩萬呢﹖

有啲人落盤就係咁﹐講嘢無停頓﹐又以為人知佢噏乜。以前我估估吓﹐唔多敢問。但係Benny教落﹐無須同佢客氣﹐問清楚先。

“喂﹐你噏乜呀﹐講清楚啲啦。”

呢次係我第一次兇返經紀轉頭﹐哈哈﹐又幾好效果喎。其實有時我哋做錯嘢﹐唔係我哋錯晒﹐啲經紀呀客人呀都有啲責任。

“3988幾錢呀﹖”個客打嚟問。

“$3.97﹐$3.98。”我答。

“$3.75排入五千吖。”

“未排到呀﹐最多二十個位㗎咋。”做唔到嘅直接話做唔到﹐都係Benny教嘅。

其實入到機嘅﹐不過離價太遠﹐要入兩次。開市時我哋唔會幫人入呢啲離價太遠嘅盤﹐費事阻住做嘢。

中咗個盤﹐覆經紀﹐“66﹐$16.00﹐入齊一萬。”

“一萬﹖我唔係話八千咩﹖”

“你話一萬喎。”

“無理由……”經紀張嘅語氣好似好肯定。

“唔使拗喇﹐check錄音。”我打斷佢﹐然後收線。

Benny話遇到啲咁情況﹐無謂多講嘥時間﹐先check錄音﹐有證有據。公司啲錄音係交收部嘅Supervisor管嘅﹐即係Eddie。我打俾佢﹐話佢知個落盤時間﹐佢就會同我check。

Check完﹐果然係我啱。經紀張呢條友﹐收好多客﹐自己又大懵﹐一忙起上嚟就搞亂啲盤。

“喂﹐聽咗錄音喇﹐你落一萬嘅。使唔使平番佢﹖”

“算喇﹐算喇﹐我要咗嗰二千。”講到鬼死咁勉強﹐其實個價升咗上去﹐即刻沽番都有數(音﹕so)啦。

今日無錯盤﹐而且做嘢爽手咗好多。
_ _ _ _ _ _

大概再做多兩個月﹐我終於可以好似其他同事咁﹐能夠瀟灑又有型咁入機喇。

之後都無再俾李生照肺。不過就有啲衝突啦有時﹐最“爆”一次重驚動到GM添﹗



(註1) HKSI﹐Hong Kong Securities Institute﹐香港證券專業學會。

(註2) AMS/3﹐the third generation of the Automatic Order Matching and Execution System﹐第三代自動對盤及成交系統﹐港交所現在使用的一套系統。

沒有留言:

張貼留言