2013年9月13日 星期五

京川滬與金股匯

有食家話最怕見到打著「京川滬」這招牌的食肆。點解﹖因為京﹑川﹑滬﹐隨便一瓣都博大精深﹔要學識一瓣都唔容易﹐更唔好講話精通全部。好多時幫襯呢類食肆﹐樣樣都有﹐就係無樣對辦。知味食家﹐自然知所選擇。 

金融市場又有何不同﹖某些專家一副通天曉的樣子﹐「金股匯」無所不談﹐但其實只係略懂皮毛﹐甚至可能連皮毛也談不上。當中最令人發笑嘅係有專家無論分析嘅對象係乜﹐用嘅都係同一個方法﹐完全忽視每件事物嘅獨特性。呢類「通天曉專家」呃到一般人﹐呃唔到真正嘅行家。

金 融市場點止金﹑股﹑匯﹖隨便數吓﹐仲有債券﹐仲有商品﹐仲有更難搞的數之不盡的衍生工具。無落過場﹐好難真正明白﹔就算落過場﹐一個人時間有限﹐試問又能 夠精通幾多瓣呢﹖還有一點﹐市場永遠走得快過本textbook﹐如果你的著眼點是如何操作賺錢(我以為這是大部份投資者的著眼點﹐小部份聲稱唔係為錢嘅 ﹐咁為乜呢?)﹐那實在沒必要被那些嚴重缺乏實戰經驗﹑估錯又唔使賠錢的蛋頭學者嚇倒。 

說到操作﹐身為參與者之一的你﹐ 當然有需要了解一下市場內其他各大大小小的參與者。舉例﹐指數基金﹑對沖基金﹑互惠基金﹑私募基金﹑創投基金﹐統統都叫做基金﹐但行事就很不一樣。投資銀 行﹑零售銀行﹑證券行﹐大家都係金融機構﹐但你又真係知道佢哋嘅分別﹖大戶﹑莊家﹑炒手﹐聽就聽得多﹐你認識又有幾深﹖你以為呢啲係基本功ABC﹐人人都 識﹖哈﹐唔係講笑﹐我遇過疑似資深投資者連經紀和出市代表都分不清。信我吧﹐花點時間弄明白不同參與者在市場內的角色﹐對分析市況肯定有幫助﹔更重要的是 ﹐你會發現有很多大眾見解和陰謀論原來都是站不住腳的。這些暫且按下不表﹐留待以後逐一拆解。

講咗咁耐﹐我其實係想介紹 一下自己個專欄﹐免得你日後去錯舖頭點錯菜。京川滬樣樣有無樣精﹐己所不欲﹔所以﹐金股匯大包圍乜都講一餐﹐我識﹐但我唔會咁做。本欄內容主要圍繞股市﹐ 希望能幫你看得更清楚﹐當做決定時便能更得心應手。我現在任職於證券行交易部﹐亦希望跟你分享一些工作上的所見所聞。

感謝《信報》給予機會。這份報紙喺投資路上啟蒙了我﹔而且﹐我係大約五年前在投資版看到證券行的招聘廣告﹐於是搵到份工﹐踏入金融業。能夠在此發表文章﹐對我真是別具意義。 

(曾刊於信報)

沒有留言:

張貼留言