2013年9月15日 星期日

市場迷思

蔡東豪有迷思*﹐我都有迷思。

以下迷思﹐我無答案﹔如果有答案﹐迷思就不成其迷思啦。

–所謂「高頻交易」﹑「快閃交易」﹐其實係咪用高科技打尖﹐從而獲利﹖

–如果係﹐對無高科技嘅小投資者肯定唔公平﹐監管機構及交易所係咪應該好好規管﹐而唔係幫手開路﹖

–監管機構及交易所應該致力維持一個公開﹑公正﹑公平嘅市場......係我太傻太天真﹖

–投資銀行有自己嘅黑池﹐又有自己嘅交易員坐盤﹐又有主要經紀業務﹐似唔似做莊重可以睇晒其他人嘅牌﹖果如是﹐難怪能夠賺到天文數字嘅錢﹗

–其實係咪只要有人肯落搭﹐任何金融產品都有金融機構砌到出嚟﹐即使該產品同實體經濟一點關係都沒有﹖即使該產品之風險其實無人清楚﹖

–當越來越多金融活動脫離實體經濟需要﹐社會仲應唔應該大力發展金融業﹖

–凡阻礙大型金融機構搵錢的﹐就等同阻礙金融市場發展﹖就等同阻礙社會發展﹖

–美國股市發生「閃電崩盤」﹐事後出咗調查報告﹐但係有幾多人睇過﹖睇過而且明白嘅人又有幾多﹖最重要係﹐邊個知份報告有幾可信﹖

–評級機構隨便給AAA﹑股市可以閃電崩盤﹑銀行亂咁貸款﹐諸如此類荒謬事情竟然都發生在成熟市場﹔成熟市場都係得啖笑﹖

–金融海嘯還不足以說明歐美金融市場千瘡百孔﹖怎麼有人凡事都認為要師法歐美﹖

–馬多夫一案是不是帶出了一個事實 – 無論某個人幾咁猛料﹐其實都唔會有投資必勝方程式﹖

–一次又一次嘅金融醜聞﹐是不是說明﹐如果故事太完美﹐我們幾乎可以肯定背後有啲蠱惑﹖

–「私募基金」同「上市公司」﹐我認為係兩個互相矛盾嘅概念﹐但係竟然可以同時走在一起。金融市場認真神奇。

–既然有fund of funds﹐當然可以有fund of funds of funds﹐當然可以有fund of funds of funds of funds﹐如此類推﹐咁點解無呢﹖唔通個騙局太明顯﹖

–我都相信市場經濟﹐我都相信無形之手﹐但係我諗唔明﹐金融才俊對社會嘅貢獻真係大得過醫生﹖份收入真係差好遠喎……隻無形之手去咗邊度﹖

–當一隻新股上市﹐即日可以爆升幾倍﹐然後一直插水﹐我還應不應該相信股市的其中一個功
能係發現價格﹖

–有支持延長股市交易時段嘅人話﹐此舉能增強股市發現價格之功能﹔先假設這理由成立﹐我想問他們的是﹐對必定做成市場分割嘅另類交易平台又有何看法呢﹖

–點解有投資課程聲稱有必勝方程式﹖點解學費只係幾千至幾萬蚊﹖

–點解財經演員可以喺九秒九內解答任何問題﹖其中有啲問題﹐你就算俾九日九夜我﹐我都唔識答。

–其實我諗咁多做乜呢﹖你睇﹐陳師奶炒股炒輪炒得幾開心﹗

*見《壹週刊》第1091期《兔年投資哲學迷思》 

(曾刊於信報)

沒有留言:

張貼留言