2013年9月16日 星期一

一把尺

有日同鄰居陳師奶同“車立”﹐陳師奶知我做證券行﹐問我某股票抵唔抵買﹐我答唔知。

佢望住我﹐表情好似話﹕唔係呀嘛﹐咁都唔知﹖

其實﹐抵唔抵買呢個問題無必要問人﹐要問就問自己心中的一把尺。

有部份人喜歡以美國國債為尺。如果某投資項目回報高過美債﹐他們就認為抵買﹐反之就唔抵買。為何以美債回報為尺﹖你隨便打開一本投資入門書﹐都會話美國政局穩定啦﹑美國政府唔會違約啦(下刪無數個大大小小理由)﹐因此美債係屬於無風險投資。

「美債無風險」﹐我認為係一句笑話﹐又或者係美國政府及依附其搵食之金融機構嘅一句宣傳語。

大家都係香港人﹐十之八九投資於本地股市﹐無謂懶專業﹐懶有國際視野﹐捨近圖遠睇美債回報﹔要選一把尺﹐我認為本地物業租金回報會更適合。假設一個六百萬單位﹐每個月租金係三萬元﹐一年租金就係三十六萬元﹐回報率即是6%。有了這個回報率﹐就可以和目標股票作比較。

以上是一個簡化了現實的例子。係人都知物業分住宅﹑商舖﹑寫字樓﹐仲可以再分高中低檔﹐租金回報豈會一樣﹖要選那一個來當一把尺呢﹖跟現實世界很多問題一樣﹐這個問題無標準答案﹐但我嘅建議係選中檔住宅。

話 明無標準答案﹐你當然可以唔同意用中檔住宅﹐你甚至可以完全唔同意以物業租金回報來衡量股票。我無意逼你接受我把尺﹐實在這也未必是最好的一把。我想強調 的是﹐投資者心中一定要有一把尺﹐否則的話﹐處身市場﹐會手足無措﹐會不懂何謂貴﹑何謂平﹑幾時買﹑幾時沽﹔像一隻盲頭烏蠅﹐亂衝亂撞。工作上﹐我確係遇 過唔少盲頭烏蠅﹐他們老覺得買賣股票是無法可依的﹐同時又樂此不疲地買買賣賣(好費解啊!)。

還有﹐市場是動態的﹔再以樓市為例﹐樓價和租金不會恆常不變﹐回報率也就不會恆常不變﹐於是那把尺就得靈活調教。很有些人不懂變通﹑忽視市場變化﹑機械式操作﹑硬性跟隨某一百分比來止蝕止賺﹑又或者死跟一些什麼目標價﹐這無疑於搵自己笨。

看到這裡﹐可能有讀者起疑﹕怎麼這個姓葉的把投資說得好像很簡單﹖

是的﹐投資這回事﹐可以很簡單﹐亦可以很複雜。金融世界很大﹐而且還有場內和場外之分﹐要弄明白每一環節是不可能的。但﹐好消息是﹐跟一般投資者最貼身的股票現貨市場其實相當簡單。如果你硬係唔明﹐硬係覺得無從入手﹐啱喇﹐我呢個欄就係為你而寫。

(曾刊於信報)

沒有留言:

張貼留言