2012年12月16日 星期日

片段

我老豆做股票行嘅。細嗰時﹐間唔中我阿媽會帶我上去。198幾年咁上下啦﹐我幾歲大﹐喺間公司度周圍走。我重記得有位大叔個檯面放嘅係一個算盤﹐大大個﹐ 重甸甸的。間公司有間房﹐寧舍凍﹐你又估唔估到點解吖喇﹖係因為當年嘅電腦係龐然大物﹐間房就係用嚟放部嘢嘅﹔至於點解間房特別凍呢﹐係因為要開行冷氣幫 部電腦散熱嘛。我老豆間房有張大班椅﹐我坐上去﹐轉吓轉吓﹐覺得好得意。房裡面就梗係好寧靜啦﹐但外面就……哈哈﹐好似打緊仗咁。所有成年人嘅表情都好緊 張﹐電話響過不停﹐啲人走嚟走去。有人不停咁擦黑板﹐寫黑板。當時嘅我當然完全唔知發生緊乜事啦。下午停市﹐食午飯﹐就喺公司個大堂開兩張大圓檯﹐有人挑 住兩個籮上嚟﹐裡面有飯有餸。以前啲公司興包伙食㗎嘛。印象中﹐啲飯菜好鬼好食。食完呢﹐送食物嗰人會返嚟收番啲碗碗碟碟﹐唔似而家吓吓都用埋啲即用即棄 嘅餐具。一開番市﹐成間公司又嘈過喇。

你唔好以為因為家庭關係﹐所以我而家都係做股票行。啱啱相反﹐我曾經對股票呢行相當抗拒﹐由細到大都無諗過有日會喺股票行返工。但世事就係咁出乎意料﹐神 推鬼“ong”(搵唔到個字)﹐ 我今日又係做呢行。所以話﹐人生邊plan得咁多吖。事後睇番﹐真係無乜邊件事係估到。呀﹐重有﹐我而家返緊嘅公司同我乜關係都無嘅。
_ _ _ _ _ _

好細個嗰時我就留意到有份<信報>嘅物體﹐因為我屋企好多時都有幾份報紙。小學生打開份<信報>﹐嘩﹐真係一啲都唔知講緊乜﹐啲字又多又密﹐圖片都唔多幅﹐俾佢嚇親。一嚇就十幾年無睇。再睇係2005年嘅事。

2005年中﹐我開嘅舖頭將近執笠。一日有個細路女入嚟﹐攞住份幫佢阿爸買嘅<信報>。我無聊﹐借嚟望兩眼。咦﹐明喎﹐好嘢嚟㗎喎。於是就日日睇﹐睇到今時今日。

同年11月﹐商場業主幫我搵到人頂我個舖。好嘢﹐甩身。但係即刻就面對另一問題﹐25歲啦﹐男人嚟㗎﹐唔係細喇﹐到底之後要做乜﹖喺邊個行業發展﹖

我決定先放個假﹐認真諗諗自己嘅路向。放咗三個月。呢段時間﹐我其中一樣想做嘅係﹐要弄明白乜嘢係股票市場。於是買咗一大堆書﹐又去圖書館借。我發覺我細路仔嗰時唔明嘅股票﹐忽然間唔係咁難明﹐可能係因為社會經驗豐富咗。

放完三個月嘅假後﹐我開始搵工。搵咗三個月都未有人請﹐越搵越灰。無收入﹐錢又用得七七八八﹐男人老狗﹐直頭樣衰啦﹐你明我當時嘅心情嘛﹖終於搵到份股票 行嘅交收部文員做。講起上嚟﹐又關<信報>事﹐因為份工嘅廣告係喺<信報>登嘅。你話係咪神推鬼“ong” 嗱﹖
_ _ _ _ _ _

寫呢個blog其中一個原因係有時有啲事睇唔過眼。喺香港生活﹐我最睇唔過眼嘅係大機構真係惡晒﹐小市民空間真係有限(直頭就無乜﹗)。但係﹐寫吓寫吓﹐有時又會覺得自己戇居。凡事太上心﹐真係好難過活的。

睇開都知﹐我寫財經為主。以前已經講過﹐再講多次﹐如果你有參與股票買賣﹐我認為呢幾本書係最適合散戶嘅﹐Benjamin Graham的<The Intelligent Investor>﹑林森池的<證券分析實踐>和<平民資本家>﹑原復生的<原氏物語>一至三冊。差啲唔記得 講﹐有時對散戶有用嘅書未必出自一啲做金融業嘅人﹐例如張永霖嗰本<成功路>﹐其中有一章專係講投資股票嘅﹐就好值得參考。希望你能夠搵到自 己嘅方法應付個股票市場。蝕就蝕粒糖﹐贏就贏間廠啦。

你click過入嚟﹐我都當你係friend。嚟緊可能少寫﹐可能會停寫一段時間﹐又可能寫得更多﹐我未知。我留低個e-mail﹐歡迎你來郵。

josephblog2010@hotmail.com

原文發表於2010年4月17日

沒有留言:

張貼留言