2012年12月20日 星期四

對談

(延長交易時段﹖二之二)

散戶﹕你好似唔係幾贊成延長交易時段噃﹖有乜唔好呢﹖起碼可以增加交易額吖。

交易員﹕首先﹐你搞清楚﹐我無講過反對延長交易時段。我只係想指出一啲似是而非嘅謬論。你啱啱講嘅“延長交易時段可以增加交易額”就係其中一個。

散戶﹕此話怎說﹖

交易員﹕03年你重記唔記得﹖個市淡起上嚟一日唔夠一百億﹐得個幾十億成交額。07年你又記唔記得﹖個市旺到一日可以做接近二千億。乜個交易時段有變過咩﹖

散戶﹕但係外國有啲股市開得長過我哋噃。

交易員﹕唔係乜都睇外國頭嘅。08年推出“收市競價時段”嗰時﹐夠有人話呢個係國際做法啦﹐競出嚟個價更有參考價值乜乜物物﹐結果係點呢﹖

散戶﹕哦﹐我記得﹐“勁假時段”吖嘛﹐後來腰斬咗啦。

交易員﹕點解當時收市競價時段會俾人操控得咁嚴重咁明顯呢﹖其實係有原因嘅﹐不過我而家唔深入講呢單嘢喇。我想講嘅係﹐如果要改變交易機制﹐一定要考慮得周詳啲﹐唔好立亂搬啲理由出嚟。

散戶﹕你咁講即係唔想變啫。嗱﹐好簡單﹐邊際利益高過邊際成本咪做囉。

交易員﹕我無話唔想變噃﹐你咪質我食死貓。鬼唔知利益高過成本就做﹐低過就唔做咩﹐困難係你點樣量度個利益同成本呀﹖計唔計埋社會利益同社會成本先﹖成本同利益重有“有形”同“無形”之分噃。

散戶﹕你噏乜呀﹖又有形又無形﹖

交易員﹕如果延長交易時段﹐重要取消埋中午休市﹐以香港散戶嘅滲透率同投入程度計﹐再嚟個好似07咁嘅大牛市﹐唔係講笑﹐啲人返工都無心機﹐個個掛住炒股。誇張啲講﹐你去茶餐廳叫杯奶茶都無咁靚﹐因為個茶水掛住落盤呀。諸如此類嘅無形損失你話點計﹖

散戶﹕奶茶無咁靚呢啲咁低B嘅比喻你都噏得出﹐你因住俾人笑呀﹐哈。

交易員﹕笑就笑﹐隨便。最緊要你明個道理。重有﹐我確實係幾低B﹐哈哈。

散戶﹕講開又講﹐有人話取消中午休市可以避免不必要的飯前平倉﹐點睇﹖

交易員﹕我唔知乜嘢係“不必要的飯前平倉”噃。乜有“平倉”係“不必要”嘅咩﹖有持倉嘅投資者自然會計算風險﹐如果認為承受唔起﹐自然就會平倉﹐何不必要 之有﹖或者有啲孖展客無錢找數﹐被逼斬倉﹐咁喺個客嘅角度可能覺得呢啲係“不必要的平倉”啩﹖否則的話﹐我真係唔知呢個世界有平倉係不必要嘅。講返轉頭﹐ 中午休市唔係唔可以取消﹐不過所謂“避免不必要的飯前平倉”唔成理由。呢句說話本身都有啲搞笑。

散戶﹕咁又係。喂﹐但係如果真係落實延長交易時段﹐你對我哋散戶又有乜建議呢﹖

交易員﹕我第一件事諗到嘅係﹐唔好玩牛熊證。散戶無可能無時無刻無間斷睇住個市。你睇少眼﹐個市突然急升或急跌﹐牛熊證一打靶﹐你渣都無。其次﹐儘量唔好 玩短炒喇﹐時間長咗﹐精神負荷更大﹐做中長線投資啦。對買入嘅股票心裡要有個底﹐唔好咁易俾個市震出嚟。震得越多﹐你啲本咪越少囉。

散戶﹕好啦﹐好啦﹐咪鬼阻住我炒股喇﹐你重有乜想講﹖

交易員﹕其實股市最原始嘅功能只係俾公司集資﹐同埋方便投資者轉讓股票。應否“延長”交易時段根本唔係問題所在。真正嘅問題係﹐應否“調整”交易時段﹖而 家嘅交易時段切唔切合市場需要﹖有無競爭能力﹖提早開市好啲﹐還是遲點收市好啲﹖開長啲﹐還是開短啲﹖改之前一定要作全盤考慮。

(此時﹐交易員唔知喺邊度攞咗本書出嚟。)

交易員﹕最後﹐跟你分享一段喺Peter Lynch本著作<One Up on Wall Street>讀到嘅文字﹕“Personally, I’d prefer a much shorter market. It would give us all more time to devote to analyzing companies, or even to visiting museums, both of which are more useful than watching stock prices go up and down.”

散戶﹕無啦啦﹐講乜鬼“煙門”喎。941同我掃一萬股﹗

原文發表於2010年6月7日

沒有留言:

張貼留言